lördag 9 maj 2009

Stads besök på en lördag...




är ingen hit.
Jag var på bla. kappahl...
Kön var lång och dom hade bara en kassa öppen.
Hur kan man ha bara en kassa öppen på en lördag?
VA????
Men en tjej som jobbar där är väldig trevlig.
Jag köpte mig ett par byxor och lämnade fram en kupong på 25%.
Det visades att det var för ett barn plagg.
-Oj då, sa jag.
-dom andra kupongerna har jag hemma, sa jag.
Då tog hon och drog på en av deras kuponger.
Det tyckte jag var snällt.
Jag har handlat mer i dag också.
Vill ni veta så fortsätt och läs, om inte sluta nu.
Byxor, cardigan, linne, mascara,ögonskugga,halsband och det var till mig.
Till Sofia köpte jag en klänning,skor och 8 par trosor.
Sanna fick 4 par trosor och fick byta ett par skor på skokanonen.
Vi köpte nämligen ett par skor där för ca tre veckor sedan men det har nu redan blivigt hål under dom.
Men hon fick nya, trots att jag inte hade kvitto kvar.
Det var också snällt tycker jag.
Det var nog allt som jag köpte(,tror jag.)
Vi såg även Gert och Robban på stan.
Dom ser rätt farlig ut tycker jag.
Respekt, har jag i alla fall för dom.
När vi kom hem gjorde jag färsk pasta med currykyckling.
Mumsfillibabba.
Med vitlöks bröd.
Å, föresten, nu blommar ännu en blomma på min änglatrumpet.
Bildbevis!!
Om ni tittar noga är det två till som är på väg att blomma snart.Nice.
See you!

6 kommentarer:

Carina sa...

Kan man ana en shopaholick?

Pappa sa...

Va mycket du har köpt .
Mamma och jag va också till stan och köpte en bok av "skägggubbarna"

Mona sa...

Jag såg att det var flera knoppar på g på din blomma. Coolt. Jag skulle oxå vilja fara och shoppa, så på fredag tror jag nog jag drar en repa till stan. :)

Susanne P sa...

"Köpe å köpe. Denna komers" sa Emils pappa och jag är benägen att hålla med honom. Vad ska du ha alla kläder till?
Jag är SÅÅÅÅÅ avundsjuk på din änglatrumpet! Har tänkt att sätta mitt enda skott i kruka i dag men jag får väl se hur det går med det...har som tappat sugen.
Love you anyway
Syster

moster sa...

....undrar ska man vämta på trumpeten el sätta den i en stor kruka....svar fodras

Camilla sa...

Jag gissar på din fråga om jag förstår den rätt ska jag svara: att du ska nu sätta den i en stor kruka. Ge den lite näring och låt den inte torka.
Ställ den gärna ljust och se till att scott inte äter på den, den är giftig!!!Blomman alltså!