fredag 5 juni 2009

Kort, kort....



Och då pratar jag inte om kjolar eller ett fotografi utan om mitt hår.
Rakapparaten nästa???
Jag får väl skylla mig själv för jag sa kort, till min frisör som skulle klippa mig.
Ja, ja det växer väl ut.
Behöver nog inte klippa mig förren till hösten någon gång.(om inte nästa år den här tiden)
Och vet ni vad!!
Säg det inte till någon, för nu ska ni få höra en hemlighet som jag har.
För ett par veckor sedan hittade jag ett grått hårstrå på vänstra sidan, vid örat.
Inget mer, bara ett, men grått.
När jag satt och blev klippt idag frågade jag om hon såg fler gråa strån.
Nä, det gjorde hon inte.
Efter ett tag, då hon höll på med mitt hår och vi pratade, blev hon tvärt tyst och koncentrerade väldigt på mitt hår.
-Vänta, sa hon.
- Och det är lockigt.
-VAD!!!
Hon klippte ett strå och visade mig.
GRÅTT OCH LOCKIGT!!!
-Kasta det åt helvetet, sa jag.
Så nu sitter jag här med en hårtoning i mitt hår.
Jag sa till min jobbar kompis Ann att när hon blir gammal och sitter på hemmet och pratar med en gammal dam med grått lockigt hår så är det jag.
Lockigt?
Jag som har rakt hår.
Dom säger ju att man förändras med åren.
Är det håret dom menar?
Mörkt och rakt blir ljust och lockigt.
Kommer jag bli kort och tjock också?
Nä,svara inte på det.
Den som lever får se.
See You!

3 kommentarer:

susanne sa...

Jag svarar:JA på den frågan. Det har du sagt att vi ska svara!!!!!
Kram
syster

♥ Carina ♥ sa...

Va fin du blev. Men du är alltid fin i mina ögon, oavsett om du skulle bli gråhårig eller flintis (inte samtidigt förståss)
Den man älskar, den är vacker. <3

Ewelina sa...

Tycker fortfarande att det INTE är för kort, se det hela som en sommarfrisyr :).
Och grått hår? Det ska väl alla få? ;P