måndag 24 augusti 2009

Skol start :)




































Jaha,nu har man skickat i väg ungdomarna till deras första skoldag på den här terminen.
Sanna börjar i åttan och Sofia börjar i sexan.
Herre Gud vad stor dom blir.

I går kväll åkte jag och David i väg för att fiska.
Mötte våran granne och han sa att det "koka" i vattnet.
Han hade tagit upp så många man får ta upp.
(Jag vet inte om det är tre eller fyra)
David gick före mig och skulle visa vägen vart vi skulle stå.
Plums!
-Gå inte där för där var det djupt! sa David till mig.
Lydig som jag är ställde jag ner foten en bit bort där han hade gått.
PLUMS!
Ännu djupare.
Så min fisketur började med att jag blev blöt i stövlarna.
Och tror ni att vi fick någon fisk?
Nä,inte en enda.(Inte ens en kantarell fick vi.)
"Svärmora" som stod lite längre bort fick två regnbågar.
Så vi åkte hem kall,blöt och utan fisk.
Men vi hade i alla fall tur med vädret :)

See You!

6 kommentarer:

Sussi sa...

Försökte du fånga dom med händerna hihi
Tur att solen sken så du kanske hann torka lite innan du åkte hem..
Synd att ni inte fick nån fisk. Då kanske simturen hade känts mer okej.

Kramisar

ewe sa...

åh, tack söta du (:
det blev som "vanligt".
kort är grejen! :D

Maud sa...

Är det du som tar så vackra foton?
Mästerfotografen Camilla eller?
M

♥ Carina ♥ sa...

Jasså ingen fisk eller kantareller på kroken. Men du kan få en kram av mig. Eller föresten du får sex kramar :)
Ps; först skrev jag sex, i stället för sex kramar, men då tänkte jag så där kan jag ju inte skriva. Det kan ju misstolkas så då ändrade jag.
Å det blev siffran sex bara för att du skulle få en mer än mig :)fattaru?

ciara sa...

Ja,det är väl typiskt!!!
Fast själv skulle jag vara nöjd eftersom jag tycker synd om fisken...
Men det är rogivande vid sjön!
Ha en bra morgondag!
P.S Nu äntligen blommar mina änglatrumpeter.Dom kommer nog in på bild i min blogg sent i morgon kväll!
Kramar till dej/Ciara

Sussi sa...

Du har så rätt.. Det är nog ingen tacksamhet där inte hihi

Ha en bra dag
Kramisar