måndag 21 september 2009

Veckans tävling!



Tid för mat.



Jag ska vara med i en foto tävling hos La Foto.
Veckans tema är klocka.
Men eftersom jag inte har något kort på något sådant fick jag ta till min fantasi och göra en klocka.
En mat klocka kan man säga :)
Den innehåller korv,spagetti,morötter,tomat,paprika,gurka,gräslök och ketchup.
Allt enligt tallriksmodellen :)
Smaklig måltid!

I kväll ska jag jobba så det blir ett kort inlägg.
Men en rolig historia hinner jag allt med.

Det var en gång en blondin som skulle ut och pimpla. Hon köpte all utrustning som hon skulle behöva, sen begav hon sig till närmaste is. Efter att hon hade gjort ett hål i isen, så hörde hon en röst.
- Du kommer inte att få någon fisk där!
Hon blev lite förvånad, men gjorde som rösten sa och satte sig en bit bort.
När hon hade gjort ett nytt hål i isen så hörde hon samma röst.
- Du kommer inte att få någon fisk där!
Hon blev lika skärrad som förra gången, men hon gjorde åter igen som rösten sa.
När hon hade gjort ett nytt hål för tredje gången, så hörde hon rösten igen.
- Du kommer inte att få någon fisk där!
Blondinen var fortfarande lika skärrad och frågade med darrig röst.
- Ääär d..du g..g..gud??
- Näe, men jag är vaktmästare här i ishallen!

See You!

12 kommentarer:

La Familia sa...

Har du gjort klockan åt min utmaning? Jag är stort imponerad. Jättekul ide. Gillar när fantasin flödar.

Susanne sa...

Snygg klocka!
Ja, man kan undra hur det står till men jag tyckte hon var bättre i kväll än i första programmet! Det är inte ett liv jag skulle byta till men pengarna, Ja Tack!!!
Ha en bra dag

Kramen

Ama de casa sa...

Den var ju superbra! Hittills har den min röst i alla fall - och jag ser det som nästintill omöjligt att det skulle komma något bättre...
Jättebra!
Kram - och godmorgon :-)

♥ Carina ♥ sa...

Fiffigt!! Vilken rolig tävling. Din kommer säkert vara den godaste klockan :)
Ha en bra dag vännen ♥

lillaMy sa...

Smart bidrag till tävlingen den vinner du garanterat med.Kram och ha en bra dag.

ciara sa...

haha! Vad fyndig du är!
Men den kreativa ideén och arbetet du la ner så tycker jag du SKA vinna!
håller tummarna/Kram Ciara

cecce sa...

Hoppas du vinner! Det var en kreativ, färgglad och smakrik klocka:-) Jättefin!
Kollegan brevid undrade vad jag skrattade åt.
Hm..en rolig historia...sa jag!

Kram

Camilliondollar Baby sa...

Med den klockan så kan du ju bara vinna!

Ha en fortsatt fin tisdag.

Kram

Sussi sa...

Men vilken påhittig idè!! Den var ju jättebra. Vinner du inte med den så blir jag chockad :-)

Den blondinhistorian är så rolig hihi

Ha en trevlig kväll
kramisar

Elin - Ett hus till oss sa...

Wow! Vilken fantasi du har, jättefin matklocka!

Mona sa...

Camilla, kopiera på du. Fick den med epost häromdagen!
Ha det så bra!

Ama de casa sa...

Gomorron!
Önskar dig en riktigt bra dag - snart är det dags för mig att gå till skolan ett par timmar :-)
Kram