onsdag 28 oktober 2009

Bortskämd!





Jag är en bortskämd,lagom tjock kvinna i mina bästa år ;)
Nja,lagom tjock....några kilon mindre hade varit bra.
....i mina bästa år....Det vet jag egentligen inte,jag har aldrig varit äldre än vad jag är nu.
Men kvinna är jag och bortskämd är jag.
Jag vet att många,kanske de flesta kvinnor ,jobbar till fyra eller fem,åker och hämta barnen på dagis ed. Sedan åker dom hem , ställer sig vid spisen för att laga middag.
Idag var jag en av dom kvinnorna.

David jobbar eftermiddags och jag slutade 15.30.
Åkte hem och ställde mig vid spisen för att laga mat.
Jag är van med att David har maten klar då jag kommer hem från jobbet.
Vi har en oskriven lag om att den som är hemma först lagar maten.
Och det är oftast han som är hemma först.
Förutom då jag är ledig.(Och då han jobbar eftermiddags.)
Så hem och laga mat.
Det blev en gourmé middag som kallas duga,vill jag lova.
För ni som vill ha receptet...hör av er!
Maträtten kallades visst för "Makaroner och korv".
Jag vet inte om jag stavade det rätt men...
Har någon i vårt avlånga land, någonsin ätit det förut?
Har själv aldrig hört talas om det tidigare ;)
Så,idag insåg jag, hur bortskämd jag egentligen är.

See You!

10 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Korv är bra.tacka vet jag Statoil korven hade inte den funnits hade jag svultit ihjäl .Jag tänker under mina turneer va det mest korv med bröd som gällde.

Miruschka sa...

Makaroner och korv måste väl räknas som husmanskost? Sedan är det ju som så att den maträtten går hem hos såväl gammal som ung.Johan och jag har grovmalen svartpeppar och ketchup över makaronerna, skitgott!!

Kulisen sa...

Hahaha! Det receptet vill jag verkligen ha :)
Själv brukar jag köra med Mamma scans köttbullar och pulvermos. Vi kan ju byta recept!
Hoppas att du är mätt i magen nu och får en lugn kväll. Kram

Susanne P sa...

Ja, tänk om min man hade utbildning i köket...
Kram
Syster

moster sa...

bra att du gjorde en bastan middag idag,kanske att det räcker till imorgon ,vi är väl inte hemma före sex:hihi)

Sussi sa...

Den där maträtten känner jag gott och väl igen hihi Den äts ganska flititg här!

Den 6:e ska jag ha PartyLitevisning och det kommer en hel del folk. Så jag tänkte passa på att göra din kladdkaka då :-) Den lät så himla god!

Ha en trevlig kväll
Kramisar

♥ Carina ♥ sa...

Det var go fika hos dig igår också :)
Vilken kalas middag!!
Kramen

Lotta sa...

Aldrig i livet....då får vi duellera......hihi!
Gonatt med dig

Ama de casa sa...

Mmmmm... Korv och makaroner - jag bara älskar det!
Kram

annas perssonliga sa...

Ha,haha. Jasså du är så bortskämd!Helt rätt att den som är hemma först lagar maten. Jag tror jag hört talas om den rätten...hos oss brukar det dock bli köttbullar istället för korv då sambon är för kräsen för att äta falukorv.

Kul med torsdagsfakta!

Ha en bra dag på vift!!
Kram