söndag 4 oktober 2009

Några få lediga timmar.

Som jag berättade förut så jobbar jag i helgen.
I dag har jag dom underbara,efterlängtade "timmarna".
Börjar klockan 7 och jobbar till 12.
Sedan är jag ledig till 15.30 och slutar för dagen klockan 20.30.
Tack gode Gud att mina föräldrar bor i närheten och att jag alltid är välkommen hem till dom när jag har dessa "timmar".
Där ligger jag på soffan tills mamma ropar:
-Maten är klar.
Det är som om jag var 15 år igen och bodde hemma.
I bland ligger jag på soffan och frågar om dom har någon dricka.
Då går mamma eller pappa till köket och jag blir serverad en kall cola.
Det är väl den enda skillnaden att jag förstår att jag inte är 15 ,utan 40.
Hade jag varit 15 hade dom nog inte sprungit ärenden åt mig.
Nu inser dom att deras dotter börjar bli gammal och att hon måste vila på sin lediga tid.

Nä,nu ropar soffan på mig.

See You!

13 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Dom tycker säkert att det är roligt att få rå om dig en stund :) Hälsa.
Kramiz

Ama de casa sa...

Få vilka dåliga arbetstider! Lite siesta-mässigt sådär...
Kram

cecce sa...

Man behöver sina föräldrar även när man är "gammal" och får va glad så länge man har dem kvar.
Vilket knäppt schema...förstår att det känns dumt att va ledig så där mitt på dan bara några timmar.

Hoppas du får en bra "jobbdag" och en skön kväll.
Kram

Sussi sa...

Vad skoj att få återuppleva den ungdomliga tiden igen :-) Men vilka arbetsdagar du verkar ha ibland! Det måste vara ganska jobbigt att dela upp arbetsdagen så?

Ha en mysig söndagskväll
Kramisar

lillaMy sa...

Ja passa på att njuta.Kram och ha en bra kväll sedan.

blyger sa...

Föräldrana dina e ju taktiskt smart för de e ju lättare att dom hjälps åt att passa upp dig för sen då dom blir äldre då får du passa upp dom med samma service .

Anonym sa...

ha!Ja, det är till att ha de bra!!
Ha en bra kväll/Kramiz Ciara

annasperssonliga sa...

Hej,
Har läst ifatt lite efter en helg på vift. Du det där med kläder som ligger där de inte ska och aldrig går tillbaka in i garderoben det kan reta gallfeber på mej. Förstår precis.

Vilka trista arbetstider, hela dagen borta... skönt att du kan slappa hemma hos dina föräldrar. Du är väl värd en cola på soffan!

Ha en trevlig kväll!
Kram

Camillasrum sa...

Hahahaha, låter helt underbart! Å säkert tycker din mamma att det är lite kul att få pyssla om sin "gamla" dotter! Sköt om dig! Kram

Mia64 sa...

Godmorgon!
skönt att få bli uppassad ibland.Ha en fin måndag /Kram

Dansbandsfrun sa...

Låter underbart! Din mamma tycker säkert att det är lika gott ;-) kram

Susanne P sa...

Vad du har det bra då! Inte får jag ligga på soffan och bli uppassad när jag kommer "hem". Fast å andra sidan så när jag åker "hem" så hinner jag inte lägga mej ner, har alltid sån brådska att hinna tillbaka till Högland.
Kram
Syster

Majken sa...

Det är inte dumt átt få vara dotter & att få ha sin mamma & pappa ....

KRAM