torsdag 7 januari 2010

Sjunde januari...

....1966 födde,då den 20-åriga, Gerd och ,då den 22-åriga, Douglas en dotter.
Nja,det var Gerd som födde henne men Douglas var den skyldige att hon nio månader tidigare blev gravid.
Dottern fick namnet Susanne och fick vid tre års ålder en stor och tung börda att bära på,under resten av sitt liv.
En ansvarsfull uppgift.
Hon blev då storasyster....
....Till mig.
12 år senare.... till min lillebror.

Grattis Syster!
Du klarade din uppgift exemplarisk.
Du är den bästa storasystern som finns i hela världen.
(Fast nog borde du tagit med in mig på Kornsjö, då du skulle lyssna på Noice.)


































En studie säger att:

Äldstabarn är:
Ansvarsfulla, okonservativa, flitiga.
Tenderar att gå i föräldrarnas fotspår.
Ofta lämpliga som ledare.


Mellanbarn är:
Medlar och kompromissar.
Har ofta kommit i kläm och fått ta smällar.
Flexibel, vilket är positivt på arbetsmarknaden.


Yngstabarn är:
Lättsamma visionärer.
Kan spela högt.
Mer rebelliska än äldre syskon.

Vad tycker ni?
Tycker ni att det stämmer?
Vi är tre syskon och jag tycker att det stämmer in på oss.

See You!♥

19 kommentarer:

Majken sa...

Jag är ensamt barn så jag kan inte uttala mig... ;)

Däremot har jag två egna barn & där är storebror en lugn person. ansvarsfull, flitig lättsam men kanske ingen ledare...

dotter som då blir yngsta barn är en typisk ledare, rebelliskm snabb & kvicktänkt, duktig & hela tiden på väg möt nya höga mål.... Finns möjligheten att bli världsmästare så ska man väl ta den...?

Ha en fin dag!

Susanne P sa...

Vilket fint inlägg du hade idag! Mer såna (om mej!)
Tack
Kram

sanna sa...

så sant, så sant :)

Sussi sa...

Vilken fint inlägg till födelsedagsbarnet..

Jag får nog kila in och gratta henne jag med ;-)

Ha en bra dag
Kramisar

Mia64 sa...

Godmorgon!
ja jag är storasyster och tycker det stämmer på mig /Kram

ciara sa...

*ler*
Ja,hon borde tagit med dig på Nioce(skrattar)
Men du kan följa med till staterna och se Bon Jovi istället;)
Kram/Ciara

♥ Carina ♥ sa...

Vad fint!! Och vad fina ni är!!
Syskonkärlek ♥
Kramen

Daniel sa...

Grattar henne!

Så fina ni e!

lillaMy sa...

Ett stort grattis till syster yster.Kram och ha en bra dag.

Mona sa...

Vad kul att du hade tagit med det där om olika roller som syskonen har.
Det stämmer.
Kram

Sus sa...

Jag har inga så nära syskon så jag kan inte för egen del tycka nåt, tyvärr.
På mina barn stämmer väl mellanbarnet klart bäst in.Hmmm och om tjejerna byter plats kan faktiskt det också stämma...när jag tänker efter.

Det måste vara urkul att ha en så nära syster. Det har jag alltid velat ha!

Kraaaaam i kylan

Dansbandsfrun sa...

jättefin bild på er söta systrarna!! Grattiskram till födelsedagstösen kommer här.

Miruschka sa...

Stämmer så bra med det där om syskon, finns många exempel på det! Ha det bra/kram

Moster sa...

Jag är visserligen minst i en syskonskara av 8.Men min syster ska en eloge som gett mej två underbara syskonbarn.Kramar moster!

Lotta sa...

Jag är yngst och tycker inte att det stämmer, men frågar du min syster får du säkert ett annat svar....
Jag har grattat henne på min blogg...
Kram på dig!

Mia systeryster sa...

Grattis till syrran!!Jag är mellanbarn, det stämmer in på mig tycker jag!!Kram o ha en fin kväll!

Sussi sa...

Jag är ett yngstabarn. Det som står där stämmer ganska bra :-)

Klart du ska utse dig själv till boss även på jobbet ;-)

ha en fin kväll
Kramisar

soffie sa...

guuu va bra skrivet,
Å tusan oxå att hon ej tog med dej på Noice,
Jag å en kompis stod i timmar utanför en skivaffär här i Karlstad dit Noice skulle komma å signera skivor men de dök ej upp ,guu va lessna vi va ,trist men det va ju tyvärr drogerna som ställde till mycket.
Har du kollat på You tube En kväll i tunnelbanan där är han så himla söt Hasse det är från Måndagsbörsen,
vet ej om det stämmer på mina barn än ,å syrran å jag är helt olika varann,
kram å Grattis till din syrra

FLOOSAN sa...

stämmer jätte bra på mig som är älsta barnet.
Blev ingen jul utstädning i dag för förhoppningsvis ut den i morgon =)
Grattis till din syster, va fin ni är