torsdag 25 februari 2010

Torsdag!

Läste i tidningen"Expressen" igår att det dog fler människor,av jordbävningen, på Haiti än i tsunamin 2004.
Nog för att jag förstod att jordbävningen var en stor tragedi men att den krävde mer dödsoffer än tsunamin,visste jag inte.
I gårdagens"Expressen" stod det också att Noice ger en konsert för Haiti-offren.
Dom gör som artistkollegerna världen över - och arrangerar en stödkonsert för Haiti.

Med två av originalmedlemmarna, Peo Thyrén och Robban Klasen, genomför punkrockgruppen stödkonserten i Tyresö Pingstkyrka den 27 mars.
Konserten kommer enligt ett pressmeddelande att blandas med utdrag ur Peo Thyréns nyligen släppta bok "Ett bedårande barns bekännelser".

















Hela överskottet går till hjälparbete i Haiti.

Önskar att jag var i Tyresö den 27 mars.
Eller/och på båten "Cinderella" den 2 mars.
Varför bor jag så långt från Stockholm?

Jo...därför att jag är norrlänning och bor där jag bor.
I "Foppaland".
Inte så tokigt det heller ;)
Jag som är sååå sportintresserad ;)

See You!

25 kommentarer:

Sussi sa...

Det är så beundransvärt med alla dessa kändisar som anordnar och ställer upp för Haiti. Så tråkigt att du inte kommer kunna se dom vid nåt tillfälle. Håll koll på Youtube, spelningarna dyker nog upp där i alla fall :-)

Kramisar

pillan sa...

du kan ju ta "tåget" till Stockholm ,,fniss

Daniel sa...

Underbart med kändisar som förstår att använda kändisskapet till nåt bra!!!

Mia64 sa...

ja är man norrlänning så är man..Lite längre bit om man ska resa någonstans.Ha en fin dag /Kram

Afrodite sa...

Åh, Noice! =) Önskar oxå att jag var där...
Kram

cecce sa...

Så bra gjort av Noice! Hedrar dem!
Tycker du ska ta tåget till stockholm!!!
Gör det!

Kramar!!

Miruschka sa...

Du bor absolut i fel landsända, med tanke på långa avstånd, snö och kyla.
Men vet du: du kan göra som jag gör ibland, ta tåg/buss söderut. Det går också bra att flyga om man vill komma fram fortare;))
Är det något du funderar över, kan vi ta det ikväll:)
Kram

Sus sa...

Ja, det är tragiskat med dessa naturkatastrofer.
Ett stort stort + till de artister som hjälper till med pengar!
Ha en bra torsdag och...
Kraaaaaaaam

Anonym sa...

Syrran borde ju bjuda dig på Noice - sen kanske du kan glömma vad som hände...
Nej, hur tänkte jag där? Det är klart att du inte glömmer det :-)
Kram

Bara Jag sa...

Det är på sitt sätt förståeligt att svensk media lägger krutet där det finns svensk anknytning - Tsunamin drabbade många svenskar, Haiti var inte en katastrof som drabbade "oss".... Däremot känns det fel att vi genom den snedvridna mediarapporteringen tappar perspektiv och inte har möjlighet att se det relativa i händelser.
Nu står det nog klart för de flesta att Haiti är en katastrof i alla fall och det är underbart att så många människor engagerar sig för att hjälpa! Ha en bra dag! Kram.

sara - Glitterögon sa...

Åh vad mysigt, bor du i Foppaland. Jag vill också bo i norr. Min man kommer från Sollefteå, så det är ingen total omöjlighet att vi flyttar uppåt i framtiden.

Nej, jag hade heller ingen aning om att det var så många som dog i Haiti. Tragiskt.

♥ Carina ♥ sa...

Det var fint gjort av Noice. Dom kanske inte är så dum ändå, bara man slipper lyssna på dom moahahahaha
Men HALLÅ där vännen!!! Den 27 Mars ska du vara med MIG i Solberg!! Jaha, men nu önskar du att du var i Tyresö i stället, jasså...jaha...*snyft*
Kram

gunsan sa...

Bra gjort Noice o alla andra kändisar som gör ett handtag.

Jag är kanske ingen älskare av Noice men jag kan ju tycka att de är goa o duktiga ändå hihi.
Kramizzzzz

Diana sa...

bra initiativ av bandet!

Sv: Jag tror det är riktigt gamla namn på orterna, lokala dialekter har skapat det... misstänker jag. :)

ansepanse sa...

bra initiativ tycker jag
SV: så ni norrlänningar skrattar åt oss här på sydligare breddgrader där taken rasar ihop :)

Stattinskan sa...

... hm ... nu blev det rotation på de två hjärncellerna hos en Stattinska ... Vadå "överskott"??? ...
Vem är inte från Foppaland ... nja, kanske inte helt och hållet ... Men jag gick i skolan i Långsele med "Gradinarna" KRAM

Rita sa...

Verkligen bra gjort av Noice!
Ha en trevlig torsdag kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Så bra när artister ställer upp med sitt för att hjälpa! Det är fint tycker jag.
En fruktansvärd katastrof, men inte fick den samma utrymme i massmedia som tsunamin, förmodligen beroende på att det inte var en massa svenska turister där...Kramiz

Lena sa...

Det är svårt att förstå hur stor tragedin blir när vi själva inte är där (som tur är)
//Lena

Mia systeryster sa...

Det där är ju absolut en god anledning till att kansk besöka stockholm=D
Beundransvärt av dem. Kram

Sussi sa...

Hörde någonting om att det var över 225 000 människor som dog. Helt sjuka siffror!! Hemskt med dom här naturkatastroferna. Man ska nog vara glad att man bor där man bor..

Jag hittade flera fina saker (enligt mig i alla fall hihi) men nu har jag beslutsångest istället :-(
Kramisar

Susanne P sa...

Det när väl ändå tur att vi bor där vi bor...bara lite gnäll om all snö & kyla. Men vi lever i allafall över!
Kram

Camillasrum sa...

Hemskt med dessa katastrofer...så små problem som lite kyla är nog inte så farligt ändå...trevlig helg på dig!! Kram

soffie sa...

vad bra gjort av Noice att göra så.Usch va hemskt det är med katastrofer och jordbävningen på Haithi usch så tragiskt,Kram till dej

♥ Sanna ♥ sa...

Men du det är ju bara att komma hit du får bo här, visst det är 5 mil in till city men det duger väl ;)
KRAM