måndag 19 juli 2010

Extra pengar! ;)

Jag säger som Marie:
- Jag ska aldrig lita på yr.no eller någon annan meteorolog...ever!!
Tidigare i veckan sa dom att det skulle bli dåligt väder på söndag...alltså igår.
Jo, visst vaknade jag och tittade ut och såg ett mulet Husum. Men senare på dagen blev det 25 grader varmt och sol.
Till saken hör att jag lovat ungdomarna att vi skulle till stan för att shoppa, på söndagen ,just för att det skulle bli "dåligt väder".
Och lovat är ju lovat.
Så till stan vi for och shoppade loss. Trots att jag hade dåligt samvete att vi inte låg och solade på en strand.
Men det dåliga samvete försvann då jag kom hem och kollade hur mycket jag hade tjänat ;)
Jag köpte kläder för 400 kronor som egentligen skulle ha kostat 1100 kronor.















Alltså...
Jag tjänade 700 kronor!!!
Inte illa va?
Man kan kalla det för en extra semesterersättning ;)

See You!

23 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag LÄNGTAR till jag får räkna ihop min vinst idag!
Sola lugnt!
Kram

Petra sa...

Underbart att du har tjänat pengarna. Min man tycker inte om när jag säger så.

Jättefina saker.

Diana sa...

Det innebär ju att du har minst 700 spänn till att shoppa för (lite bonus för att du var duktig och tog reaplagg). Den rutiga skjortan/tunikan var jätte snygg, jag är svag för sånt nu. God morgon!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Inte illa alls!
Vilka kap!:)

Carina Sjölund sa...

Vilket fynd du gjorde :) Ha en bra dag! Kram

Susanne P sa...

Fina kläder! ;)
Kom jättegärna!!!
Kom rakt när du vill, vi är hemma på förmiddagen sen är det nog bryggan som gäller!
Du kan nog inte ringa men prova att messa. Eller gå in på messenger :)
Ta med dej så det kan låta.
VÄLKOMMEN!!!
Kram

Madeleine sa...

Det var ju inte en sån dålig dag då du känade in 700 kr, riktigt snygga plagg oxå. Kram Madde

Anonym sa...

Vilka fynd! 700 spänn för en missad soldag är ju ändå inte så illa :-)

Bara Jag sa...

Du har samma matematiska ekvationsförmåga som Gun :-) Nej, förtroendet för YR har fallit till noll!

Kram!

Susanne sa...

Oj vad du har handlat, till billig peng dessutom.
Hoppas du har det bra i sommarvärmen.

Kramen

Sus sa...

Sådana köp är bara underbara!
Du ska vara nöjd, solen får du fler dagar men kläderna hade säkert inte funnits kvar ;)

Ha en go dag i solen!

Kraaaaaaaaaam

Gbgmamman sa...

Tänk att gubbar inte fattar detta med hur mycket vi tjänar. Min gubbe himlar bara med ögonen när jag talar om hur mycket jag har tjänat. Varför fattar jag inte. ;)

ansepanse sa...

nice - alltid kul att tjäna på det :) och snyggt blev det också
kramar

♥ Carina ♥ sa...

Du är bäst!! Tjänar pengar som jag vet inte vad!!
Jättesnygga fynd!! Ovanlig syn att se dig i klänning, men du är söt som socker!! Allting klär en skönhet :)
Love you!

Camillasrum sa...

Jamen det är väl inte så dumt att tjäna lite extra pengar! Tänk om du hade legat på stranden, då hade du aldrig gjort det ;-) Kram

maria sa...

Fina kläder du fyndat :)
Jag gillar allt...Rea är bra...Du hinner ligga på stranden många dagar :)

Kram kram

Mona sa...

Snygga kläder. Skönt att slippa solen ibland oxå, eller????
Kram

Dansbandsfrun sa...

Jag FATTAR inte vart alla gör sina fynd, är jag blind? Jag var på H&M idag o det jag fick med mig hem hade inga röa lappar inte... Det som var rea hängde på 2 små ställ o var jättefult. Buhu....(nu gråter jag)
Men i alla fall var det skitsnygga saker du hittat, din himla lyckost! ;)
kram

Miss Juni sa...

Vad ska du hitta på för dom pengarna?? Måste ju brännas!! :)

gunsan sa...

Vad fina kläder du har handlat och vad billigt det blev;))
Undra om jag också kommer att spara lite pengar när jag åker in till stan???
kramizzzzz

soffie sa...

å va fina kläder du köpte och vilken lycka du tjänade ju massor :)
kram

Fenixmonas sa...

Här är perfekt shoppingväder! Regnigt o kallt...Vilken affär du gjorde! Inte dåligt! kramiz

Sussi sa...

Nej du.. Dom som spår väder kan man inte lita på. Jag hörde en intervju på radion med någon som jobbade på SMHI. Han berättade att allt över 2 dagar är ne gissning! Så femdygnsprognosen är som ett lotteri alltså. Det bästa man kan göra är att kolla kvällen innan vilket väder det ska bli.

Vilken affär du gjort!
Fin fina saker..
När du tjänade så mycket pengar antar jag att solningsdagen kunde vänta ;)

Kramisar