onsdag 29 december 2010

Juldagen.

Juldagen firande vi hemma hos oss, med min familj.
Mamma, Pappa, Syrran och hennes familj. Nja...nästan alla i hennes familj. Sonen hade andra planer och äldsta tjejen låg hemma med en hejdundrande huvudvärk. Men hennes yngsta dottern med pojkvän kom.

Till välkomstdrink fick dom en drink, som jag hittade inne hos Nette.
Nä...jag hittade inte drinken där. Jag hittade receptet där :)
En mycket uppskattad drink,eftersom Syrran bad att få en till.
Och när hon ber att få mer...ja är det gott :)

Först hade jag bara tänkt att bjuda på Janssons frestelse. Men då kom jag på att det kanske inte är alla som äter det. Så då kom jag på att jag skulle komplettera det med lite blöttbröd Dopp i gryta.
Fast....
Det är ju inte alla som äter det heller. Så...
Jag kompletterade det med lite köttbullar,prinskorvar,sillar,skinka,ägg,räksallad,kalvsylta,
leverpastej,rödbetssallad,senap,blana,risalamalta,saftsoppa och potatis.
Ja...det var nog allt. Och Gud nåde den som inte tyckte om något av allt detta.
Det slutade i alla fall med att alla blev mätta och belåtna.


Efter middagen spelade vi Wii.


Ja...det var en av julklapparna som tjejerna fick.
Och varför tror ni att dom fick det?
F*n vad kul det är!
Man får ju inte vara dum.
En klocka till Gubben och ett Wii spel åt barnen.
Snart har jag allt jag vill ha ;)

See You!

27 kommentarer:

Malin sa...

Allvar, är verkligen Wii så roligt?? Vi har diskuterat det flera gånger och kommit fram till att det INTE ser kul ut, har vi så fel ;-)?
Du är fin värdinna du, som bjuder på goda drinkar och en MASSA god mat, klart alla blev nöjda!
Skönt att du är bra idag, kram!

Helen sa...

Gomorron på dig!

Här blev det revbenspjäll och grönkåls soppa, tradition på Juldagen.

Klart att du får sno/låna listan......

HA det gött!
Kramar

Susanne P sa...

Åja..inte är väl jag den som spottar i glaset heller! ;D
Det mesta brukar ju slinka ner i min strupe...
Men den drinken var faktiskt supergod!!
(Hahahaha!!! Vilken inlevelse jag har på bilden!)
Tack för en trevlig kväll!
Kram

Fina Frun sa...

Smart där ;)

Vi har Kinect hemma, det är ju bra att man rör på sig samtidigt som man spelar. Lyckas faktiskt få upp flåset på de mest aktiva sporterna. Visst är det kul!

Anonym sa...

Wii är inte alls kul! Jag har spelat det ett par gånger och förlorade hela tiden :-(
OK. Själva spelet var jättekul, men att förlora är ju inte alls skoj...
:-)

Carina Sjölund sa...

Wii har jag och dottern spelat ett par gånger, alltid hon som vinner :(
Jag är urusel på vad allt som heter spel!
Kram på dig

Sussi sa...

Det var inte lite mat du bjöd på! Kan tänka mig att ni var mätta!
Smart drag att köpa sånt du själv vill ha i present till andra. Jag vill ha fler ljus, undrar om jag ska köpa det till sambon i nyårspresent! ;)

Kläderna jag köpte var inte till något speciellt tillfälle. Till nyår tror jag att jag ska ha en svart tubtopstunika.. tror jag! Man hinner alltid ändra sig hihi

Kramisar

maria sa...

Man får inte vara dum du ;)
Själva ville vi ha spelet och köpte det oss till oss själva i julklapp :)
Det är bara så roligt....

Köp du ljus till sambon i nyårspresent ;)
Ha en fin dag !
Kramar

ansepanse sa...

hahaha - nej, man får ju inte vara dum, ungefär likadant som jag resonerade när jag gav J en TV-serie i julklapp, fast den var ju åt oss båda eller kanske mest åt mig :D
kramar

Diana sa...

Haha, har barnen minsta chans på spelet eller de får snällt vänta tills de vuxna har tröttnat på det? :)

Petra sa...

Wii har jag aldrig spelat men detär väl dags att prova det nu.
Kram

Majken sa...

Wii är riktigt roligt att spela..
Kul med ett recepttips på kallglögg :-)
Ett annat är att spetsa lite blossa apelsinglögg. Kyla den. Hälla upp i glas med is & clementinklyfta samt gärna sockra/kanela in kanten på glaset. Har blivit succe hos oss 2gg innan jul..

Mår du bättre idag?

Kram

Mita sa...

Svinsmart att köpa sånt som man gillar själv och kan ta lite nytta av,he,he...
Jisses så mycket mat, bjöd du verkligen på allt detta,eller har du skarvat lite?
Ha det fint,och hoppas du känner dig bättre idag,
Kram vännen!

Sus sa...

Åhhhh, dopp i grytan är det enda jag faktiskt saknat, mmmm!
Jag har själv aldrig spelat Wii men det verkar urkul :)
Kraaaaaaaam

Herr Nilssons Fru sa...

Haha...ja nog måste väl alla ha gillat nått!!!
De såg kul ut - spelet. Smart att köpa presenter man drar nytta av själv, de krävs en kvinna till sånt..*ler*

Kramiz

Nette sa...

Kul att kallglöggen uppskattades av både dig och syrran Jag tycker den är frisk och fräsch! Funderar på att servera den någon midsommar och se ifall någon fattar att det är glögg! ;)

Kram

gunsan sa...

Hahaha, smart där, men jag håller med WII är superkul, det går liksom inte att sluta när man väl börjat;)
kramizzzzz

Ann sa...

Ser ut som om ni hade riktigt kul. Man skulle kanske ta och låna sonens Wii en dag :) Kram

Åsa sa...

Lät precis som ett julbord det är.....

soffie sa...

wii är verkligen roligt.min mamma spelade bowling så hon stukade tummen slog näven i ett bord bakom henne då hon tog sats;)
så det gäller att vara försiktigt!!!

♥ Carina ♥ sa...

Fina stilar där framför tv:n :)
Puss!

Mia systeryster sa...

Haha, man ska se till att ge bort det man helst vill ha själv. Gott allt såg ut, kan tänka mig at de blev mätta!
Kram

Johanna sa...

Nu ligger vinnaren uppe i tävlingen om en personlig almanacka upp kika in och se om det blev du

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2010/12/29/4241345-den-personliga-almanackan-gar-till/#kommentarer

♥ Sanna ♥ sa...

Du e ju för söt vännen !!!
WII är så kul vi spelade här också på juldagen och självklart vann jag ;)
Ta hand om dig
KRAMISAR

Johanna sa...

Låter som en mysig dag :)

Ja jag är så nöjd med min kjol så :)

Krönikören sa...

Det är så konstigt... när jag köper saker jag vill ha till han jag delar hus med - så blir de liksom inte så uppskattade. Har du några tips?

;D

Jansson och jag har ju en egen historia. Men blana och jag har ingenting. Vad attans är blana?

Fenixmonas sa...

Hihihi...jag gav gubben ett wii i julklapp...får säkert vara med jag också. Det ser himla kul ut! kramiz