torsdag 28 april 2011

Du glänser som en åååål.

Så...Nu ska jag fortsätta att berätta vad jag gjorde under påskhelgen. Jo...på påskdagen fortsatte jag att bättra på min bränna.
Alla vet ju att man ska ta det försiktigt med solningen ifrån början. Och det gjorde jag ju.... dagen innan.
Så denna dag tog jag fram min "sommarbästis" ;)

När jag såg på mig själv...

...så tänkte jag på denna låt.

Men jag kunde bara ligga och sola till klockan tre, för då var det dax att gå in och ta sig en dusch. Vi var nämligen bortbjudna på grillning och vin drickning klockan fyra.
Och som alla vet får man inte köra bil då man har druckit ett glas vin.
Och som alla vet tar jag mig ingenstans utan bil.
Hmmm...hur löste vi det då?
Jo...självklart tog Sanna mopeden och jag fick åka :)

Jaja...bilden är kanske inte den bästa. Men jag hade faktiskt full sjå med att hålla fast mig i mopeden :)
Gubben och yngsta dottern?
Jo...dom cyklade :)

Du...du glömmer väl inte bort att vara med i min tävling.

See You!

41 kommentarer:

Malin sa...

Haha, mamma smörjde alltid in sig med cococsolja på somrarna förr, kan känna doften än! Jag har blivit skitfeg och bränner mig dessutom ganska lätt, blir så där snyggt röd ;-)
Gott med grillat och vin, klart man inte kan ta bilden då!!
Kram

Carina Sjölund sa...

Du har ju klarat dig utan bil även om du inte druckit vin :) att motionera är alltid bra :)
Visst håller du med mig????
Kramen på dig♥

Diana sa...

Haha, härligt att ungarna får agera fylletaxi! Paybacktime! ;)

Petra sa...

Vilken nostalgikick jag fick här på morgonen. Låten är så mycket minnen.

Kramar

Mona sa...

Hahahahaha. Du är för skojig du.
Kramen

Mita sa...

Det är till att vara bekväm tror jag,hehe...
Ja det kanske är läge att smörja in sig,solen bränner jäkligt lätt nu,känner doften av sololja ända hit,härliga sommarminnen.....
Kommenteringen strular hos mig,får se om det går att rätta till,
Kramen på dej!

Paula sa...

Kikar in o önskar dej en bra dag!
Kram. kram

Stattinskan sa...

Så bra att du fick skjuts - för cykling ger motion och har man riktigt otur kan man gå ned nått gram också ;-D
Svar: Jag hade likadana fenomen i den andra lägenheten, så det verkar vara någon som flyttar med mig. Jag tror benhårt på det, men när köksdörren hade hakats av från gångjärnen i natt kände jag mig faktiskt lite skraj

Helen sa...

Hawaiian Tropic, det var länge sedan......kan faktiskt förnimma doften!

Ha en go dag!
Kram

Stattinskan sa...

Svar: Du läste helt rätt - både spegeln och dörren har varit avhakade :-D

Margit sa...

Ja det var väl häftigt att siita bakpå dotterns moped..och ha henne som "schaffis"!!!
Häftigt!!!
Kramiz!!!!

Herr Nilssons Fru sa...

Haha..ja men de var ju en bra lösning. Synd att inte du också fått en cykel (förmodligen pga av att den har trampor) haha. Undrar just hur ni kom hem igen...de kanske jag får veta en annan dag.
Kramiz Anki

Anonym sa...

Hahaha! Där har vi svaret på varför föräldrar köper mopeder till sina barn :-D

Susann sa...

Hahhahah god morron ålen ;)
Tusen tack för peppningen inne hos mig.
kram kram

Anonym sa...

Ja du ser ut att ha fått färg redan och vi är bara inne i april månad ännu... toppen !

Vilken tur att det löste sig med transporten till middagen... hi hi !

Hoppas solen skiner lika fint hos dig idag.

Kram Kram

Anonym sa...

Äntligen kommer jag in här och kan läsa igen. Har fått nån rälig virusvarning som har poppat upp varje gång jag har tryckt på knappen.
Snygga ben minsann :)

Krönikören sa...

Vilka låååånga ben du ser ut att ha! Jag trodde att den sololjan var ett minne blott.

Grattis till de 40000! Det är ju massor ju!

Kram

Miss M sa...

Ljuva bilder =) Idag bara måste jag försöka ta mig ut i solen och få lite färg!

Stor kram

Quila o Ronja sa...

Hahaha, Hawaiian Tropic, den bästa!!! Luktar sommar o sol! Tur att du fick skjuts.
Ha en bra dag
Kram

ansepanse sa...

jo man ska vara extra försiktig så här i början
kramar

4U2 sa...

Solen tar, det såg jag på maken, själv kan jag inte ligga still eller sitta så än ingen solning. Ha en fin dag!

Marina sa...

Jo, alla sätt är bra utom dom dåliga...;)

Susanne P sa...

Haha! Det är nu man börjar få glädje av sina barn! ;)
Det är inte lätt att hitta den där oljan UTAN soldkyddsfaktor. Som du vet har jag en men det är 1 solskydd på den...uschiamej!!!
kram

Fnulan sa...

Sola??? Jag ska ut och gödsla!

Miruschka sa...

Men snälla, snälla Camilla, ta det lugnt med solningen!! Det kanske är lite upphaussat med ozonlagret, men ändå!
Men hur det än är, så är det snyggt och fräscht med solbränna;)
Kram♥

kaffehörnan sa...

Bra du e försiktig

Jane sa...

Vilken härlig färg !!!
Jag kommer ihåg doften av hawaiian tropic. UNDERBAR DOFT...
Grattis till 40000 det är ju JÄTTE mycket.
Kramar i massor / Jane

Hillevi sa...

Haha, underbart att låta barnen vara "fyllechaffis", men hur är det nu, får man skjutsa på moppe..?

Monika Häägg sa...

Vilken bra lösning på transporten, cykel och moped!

Marie-Louise sa...

Haha bra där med transporten :) tur man har barn ;) Kram

ciara sa...

haha!Ja,det var en riktig hit på den gamla goda tiden det;)
Såg att du jobbar nu!Hoppas du har det bra o fortsätter att njuta av vårsolen!
Kram/Ciara

Kati sa...

Vi rullar, vi rullar, vi rullar, vi rullar....

Kati

Sus sa...

Tra, la la laaa...tack för den!
Med de välsvarvade benen kan du gott åka moppe ;)
Varför cykla???
Kraaaam

Tess sa...

Haha, hoppas du fick åka moppe hem också :)
Kram

Soffiepropp sa...

mmm den sololjan påminner mej om när jag va ung det doftade kokos överallt på stränderna,
härligt!!!!
hoppas solen varit hos dej med idag,

Sussi sa...

Smart lösning där med dottern.. Vad gör hon nästa helg. Behöver skjuts då ;)

Olja är inget jag skulle klara av att sola med längre. Då skulle man nog se ut som ett rödjus sen ;)

Kramisar

Mia systeryster sa...

Paybacktime för dottern nu alltså;)
Härligt att sola, men oljan skippar jag, tror jag;)
Kram

Miss Juni sa...

Åka moppe till grillpartajet...det kan bara hända i Norrland...!

=)

Kram på dej! & dina ål(j)iga ben!

gunsan sa...

Men kära vännen, var har du din cykel????
Sen please, var försiktig i solen, känner att det är nåt jag inte har gjort under åren o det visar sig nu.......
Kramizzzzz vännen o glöm inte smörja dig!!!

Majken sa...

Camilla = Mrs Hawaiian tropic

Härligt att vara bortbjuden på mat & vin.. & du drog vinstlotten och fick åka på bönepallen.. perfekt ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Haha...ja nöden är ju uppfinningarnas fader...häftigt att få åka moped! Hoppas hon spände fast dig ordentligt...hehehe...Kramiz