måndag 18 juli 2011

Ledtråden.

Jaha...så idag börjar allvaret. Verkligheten. Den tråkiga vardagen.
Nå ja,tur att man har minnen. Minnen från en toppen semestern.

Nå,blev ni något klokare av ledtråden jag gav er i går?
Vad hade jag gjort som förtjänade en träningsvärk på min semester?
Jo...Vi  tog en promenad upp i berget, bergsklättrade!! Jojo..Allt för att få titta på grottor och skrevor.


Ja,det var det jag fick träningsvärk av. Upp och ner för stenar och ras.
Nä,det är inget att skratta åt.
Det var faktiskt jobbigt. Tro mig. Det där var ingen lek.
Om ni bums vill skratta, får ni göra det nu. För nu kommer det något roligt. David gjorde nämligen sig lite illa, kan man säga ;)


Nä...jag skojar bara. Han gjorde sig inte illa. Jag sa åt honom att göra till sig :)
Nä...min man klantar sig aldrig. Nä...min man är en stark man. Han kan lyfta stora tunga stenblock.


Nä...skojar bara. Jag sa åt honom att göra till sig...här också :)

Tro det eller ej. Men nu kan jag lägga till ett namn till, på min "kändislista". Jojo...inte mindre än Eva Röses Gubbe var där.
Naturligtvis ställde han upp på en bild.  ;)
Får jag lov att presentera....
Grav Röse ;)


När vi väl hade kommit ner från berget så var det dax för årets första dopp.


Nä...jag skojar bara. Jag badade faktiskt på riktigt :)


 Jo,det är faktiskt sant.

See You

35 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

efter sådana strapatser förtjänar man ett dopp!

Babs sa...

Härlig semester du har haft och en massa tokiga bilder du tagit.
Välkommen tillbaka!
Kram

Miss Juni sa...

Postat den 2011/07/18 kl. 8:50 f m | Som svar till Camilla.
Det var alltså att ni sexade?? En hel söndag??

Roffe sa...

Hej.Kommit in via monas blogg,tänkte mig få lite nya vänner.Så du har börjat jobba igen efter semestern.lika bra det,nu bara regn.ha en bra dag.Lägger till dig på bloggen.kram

sophie - vi 3 mot världen! sa...

Ja men visst! Det gäller att ta ALLA chanser man får ;) Vilka härliga bilder :)

Kram och godmorgon till dig med!

Quila o Ronja sa...

Hahaha, du är rolig du ;-) Bergsklättring? Joo, jag tackar ja! Inte konstigt att du fick träningsvärk.
Tack så mycket!
Kramar

Diana sa...

Du är fylld med gläjde och humor idag trots att det är en arbetsdag.
Jag lider med dig, om en vecka är det jag som ligger och ylar här hemma... kanske dags att dra på sig en förkylning? ;)
God morgon!

Znogge sa...

Vilken härlig och krävande promenad ni kom ut på. Gå uppför är påfrestande och känns gärna fast många säger att gå ner frestar mer på knäna...

Kram

Carina Sjölund sa...

Har stängt ett tag framöver här på bloggen!
Vi hörs :)
Kramen♥

Miruschka sa...

Oj, vilka äventyr du varit på! Men det jag blev mest imponerad av var att du badade, men det beror nog på att jag är en riktig badkruka själv;)
Kram♥

ansepanse sa...

så det var bergsklättring det var frågan om :) säkert väldigt fint där och roliga bilder bjuder du på :D
så nu har du också badat :)
kramar

Majken sa...

Vilka härliga minnen :-)
Skönt att du fick bada på din semester :-)

Stor & stark din man är :-D

hoppas du får en bra star på jobbet efter semestern :-)
Kram

Afrodite sa...

Hahahaha! Din toka! Så mycket din man måste "ställa upp för bloggen"...=) Och det gjorde han såklart gärna för sin goa lilla frus skull! =) Underbara bilder (ja, även om de är en aning arrangerade...hihi)! Han är duktig på att se naturlig ut, din make. Det ser verkligen ut som om han lyfter den där stenen och stången...ja, man kan tro att han varit med om det någon gång i alla fall...=)
Men du...ÄR det verkligen sant att du badade? På riktigt?! Är det ingen fejk-bild? Ett collage? ;)
Skoja! Jag VET ju att du badade. På riktigt!
Jag har underbara minnen från din semester oxå och de lever jag fortfarande på. Drömde till och med om er alla tre inatt. Och det var tårdrypande kan jag säga!
Ha nu en bra första arbetsdag!
Kram på dig vännen! ♥

bokhyllan sa...

Vem sskulle inte behöva ett dopp efter ett sådant äventyr... =)

Afrodite sa...

Sv: JA! Självklart! På de goda sakerna! Som till exempel då jag var uppe hos dig! DET är fina minnen det som jag aldrig vill glömma! ♥

Mita sa...

Vilken drömsemster med bergsklättring bad och allt,ja till och med en gubbe som ställer upp,i vått och torrt,hehe...
Tillbaks till verkligheten,ja,ja,sånt är livet,men du är sååå välkommen tillbaks vännen,
Kramiz!

Susanne P sa...

Var det D som sa till dej att göra dej till i vattnet!? ;)
Härliga bilder! Jag tyckte faktiskt synd om D för en sekund...
Kram

Miruschka sa...

Kul att du vill vara med i min utlottning:)

Monika Häägg sa...

Det verkar att ha varit en riktigt härlig bergsklättring!

Herr Nilssons Fru sa...

Ja men de e väl ändå värt att ha lite värk efter de där roliga...
Jag kände nästan hur ont de kunde ha gjort på gubben din där...oh om han vore så stark...rena Hulken..tänk va, du kanske hade haft en grön gubbe!!!
Tveksam till att de är du där i sjön...men säger du det så..(:-
((för du luras väl inte))
Kramiz Anki o hoppas de gått bra idag när du kom tillbaka till verkligeheten!!

Marina sa...

Antar att det var härligt med ett dopp efter de äventyren!

Susanne sa...

Ja jag har också slut på semestern men har 2 veckor till lite senare. Du verkar ha haft en bra semester. Men nu är du också tillbaka till vardagen. Kram

Anonym sa...

Oj, har du klättrat i berg - det hoppar jag över, men tar gärna badet om det går för sig! :) Nu är det bara elva månader kvar till nästa semester ;) Kram

Micke sa...

Hahahaha
Vilken humor!!! :-D
Härliga bilder också...
sv:
Ja, en annan njuter ännu av ledigheten... ;-)
Men jag tycker synd om min hustru och dig.

Sussi sa...

Förstår att du får träningsverk efter ett sånt pass. Kul att klättra lite. Bara man inte gör illa sig, vilket jag säkert skulle ha gjort ;)

Duktiga du. Att bada så här tidigt på året. För mig är det lagom.. Nu ska vi se här.. Aldrig!! ;)

Sv. Låter som en trevlig tradition :)

Kramisar

Diana sa...

Sv: Hehe, så du gillar superstarkt? :)

soffie sa...

härliga bilder,fniss vilka tokbilder där:)men du min gubbe är starkast;)
va kul att jag kunde tipsa dej om en bok du ej hade läst,
ha det bra på jobbet,kramen

maria sa...

Bergsklättring låter ju superkul :)
Ooo vilken stark man du har...
Man får massor av muskler av att promenera i bergen...

Må så gott finis <3
Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Haha, vilken rolig min av "D"
Tur det var på låtsas, så inte familjelyckan var hotad ;)
Kram

gunsan sa...

Ja du, där någonstans på berget var vi också o klättrade, fast vi börjaqde uppifrån hihi, kan ju hålla med om att det vaaaaaaaaar jobbigt;)

Sen är det ju lite fuskigt, du har badat ända upp till hakan, det har inte jag ännu;)
kramizzzz

Madeleine sa...

Låter som en riktigt trevlig bergsklättring.
Härligt bilder...
Här har det inte badats ännu, ja fötterna kanske..

Hihi älskar din blogg man blir så glad när man är här och hälsar på..

kram kram

Mia systeryster sa...

Usch för att semestern är slut, det är min oxå.Härliga bilder på din man, allt för bloggen;)
Kram

Margit sa...

Så nu har du haft din semster klart och börjar jobba igen. Men du har ju hunnit med en hel del...under den tiden..ser på bilderna!!!
Kram!!!

Fenixmonas sa...

Ser ut som du var i spännande omgivningar...gott att göra utflykt med en stark man...Fick du han inte i badet...hehehe...Kramiz

Anonym sa...

Hahaha! Hur får du gubben att ställa upp på såna där bilder? ;-)