torsdag 27 mars 2014

Att minnas att inte glömma

Att mitt minne har blivit sämre är inget nytt.
Fast ibland blir jag faktiskt riktigt orolig.
Som igår...

Jag har sedan en tid tillbaka kommit på ett knep hur jag ska minnas, att inte glömma. 
Inte glömma bort något som jag lovat att göra på jobbet, vill säga.
Jag sätter nämligen ett kryss på armen.
När jag ser krysset, påminner jag mig själv att jag ska göra det jag lovat.
Men igår...
Jag såg krysset men...jag minns inte vad jag lovat göra. Bara att jag lovat göra något.
 Som tur är har jag jobbarkompisar som har bättre minne än jag ;)

Jag måste nog hitta på ett nytt sätt att minnas, att inte glömma ;)

  See You!

26 kommentarer:

znogge sa...

Du har kommit till det stadiet då det traditionella anteckningsblocket måste komma till heders igen :-)

Det gäller bara att komma ihåg att skriva upp... Glöm aldrig det ;-)

kram

Anonym sa...

skriv på en liten lapp o klistra fast i stället ,, MEN åldern tar ut sin rätt ,,

Rantamor sa...

Ja du det är till att man borde minnas vad krysset var till för också, annars var det ju fiffigt tänkt.
Men kanske att du ska skriva text vad du ska säga och till vem ???

Ha en finfin dag i solen.

Rantamor sa...

Aha men dit har vi varit och alltid varit nöjda när vi kommit hem.
Ja vi var ju nöjda där också =) =)

moi sa...

Kryss på armen hade aldrig funkat för mig.
Jag skriver i handen och innan jag går på toaletten skriver jag ner det hela på en lapp (som jag sen oftast inte hittar)...
Kram

Lisa i byn sa...

Vårt stressande samhälle påverkar oss alla negativt tror jag. Ibland glömmer jag så att jag blir rädd för mig själv.
Ha en bra dag, och glöm inte bort dig själv! Kram

Mita sa...

Herregud,ett kryss på armen. Jag skulle aldrig komma på varför det satt där,hehe....
Jag har små hjärtformade lappar högt o lågt....
Kramiz♥

Ama de casa sa...

Att skriva lappar är ett annat knep. Det gäller bara att veta var man har lapparna...
:-)

ansepanse sa...

hahahaha - du får först göra ett kryss på armen och sedan skriver du en lapp om vad du ska göra och har lappen i fickan :)
kramar

Decdia sa...

Du får nog börja vara lite mer specifik när du gör minnesnoteringar. ;)

cecce sa...

Känner igen det där:-)
Jag brukar skriva in påminnelser i min telefon. Det brukar funka bra:-)

Har ni fortfarande snö däruppe i norr??

Kram Cecce

Melody and M.E sa...

Den där kryssmetoden skulle aldrig fungera för mig!
Det skulle vara ett evigt funderande över vad krysset skulle påminna mig om.
Här är det lappar på ytterdörren, kylskåpsdörren och på datorn som gäller.
Kram M.E

soffie sa...

har du en smarthphone eller en iphone så kan du ju skriva där och ställa ett alarm!Annars kan du ju sätta en lapp på ytterdörren eller kylskåpet.Jag sätter alltid en lapp på ytterdörren:)

Susan sa...

Jag har en kompis som också kryssar sig men det kan inte Jag…jag glömmer precis som du.
Påminnelse på mobilen är min räddning. Tydlig och lämnar mig ej förrän jag verkligen sett den!

Plötsliga komihåg lämnar jag också över till kollegor och elever. Jag missar INGET utan närmast skriker vid den tjugonde påminnelsen :-D

Kraaam

Freja sa...

Du kanske ska skriva ner det du lovat direkt på armen? Jag försöker göra listor, men mitt minne är så kort att jag glömmer vad jag ska skriva samtidigt som jag skriver...

Susanne sa...

Du får helt enkelt skriva upp det du ska göra på armen istället för krysset :)

Kramisar

Micke sa...

Minnet ja...det brister rätt ofta. Men när det väl fungerar, då är det bra! ;-)
sv:
Njut av din ledighet! :-D

Helene sa...

Du får skriva på armen vad det är du ska göra = ))

Kram Helene.

Anonym sa...

Jag tror att du måste börja med att sätta dit två x istället. Då fördubblas chansen att du kommer ihåg det. ;) Kram Bosse

chillitanten sa...

Ha ha det där med minnet är aldrig enkelt. Kolla mitt inlägg om Slarvmaja !! Skyller på att hårddisken börjar bli full.
Man har tryck för många gånger på sparaknappen.
Kramis

Eva sa...

ha ha det där känner jag igen o sen varför :) hemskt att glömma så men jag önskar dig en skön dag kramen ps så skönt att resa sen :) kram

Veiken sa...

Hahahahahaha! .... det får bli på ren svenska nu.
Inga 1 x 2 ;) Kram

soffie sa...

ha en bra fredagkväll

Lotta sa...

Det där känns igen! Här duger inte kryss länge, utan jag måste skriva ut minst ett ord för att komma ihåg...
Ha en fin helg!

Kram!

Micke sa...

Ha en riktigt härlig helg! :-)

Linda på Markbladet sa...

Det där hade jag också lätt glömt ;-)